Koupit nebo žít

Rodiče se svou dcerou vešli do krásného obchodu s hračkami. Prohlíželi si barevné a rozmanité hračky všeho druhu. Panenky, které plakaly, malinké kuchyňky, ve kterých se pekly dorty a také různé elektronické hračky.

Manželé se nemohli rozhodnout. Přiblížila se k nim milá prodavačka.

Žena se jí snažila vysvětlit: „Podívejte, my máme malou holčičku, ale jsme celý den pryč a často i večer.“

„A holčička se tak málo směje,“ pokračoval muž.

„Chtěli bychom jí koupit něco, co by jí dělalo radost,“ řekla zase ta žena. „Když nejme doma… Něco, co by jí potěšilo, když je sama.“

„Je mi líto,“ usmála se mile prodavačka. „Ale my neprodáváme rodiče.“

(Upraveno podle povídky Nejsou na prodej od B. Ferrera)

 


Jak často jsou domovy seniorů naplněné množstvím rozmanitých předmětů a „hraček,“ které mají posloužit jako náhrada vztahu a lidského doteku. Je totiž jednoduší starého člověka nějak zabavit, než navázat vztah a hledat přístup k člověku.

Smyslová aktivizace Vás učí, jak prostřednictvím předmětů vytvořit komunikační most, který vás přivede k člověku, k péči a aktivizaci založené na vztahu.